Мілітарі без перебільшення став головним модним трендом в Україні в 2014 році й вряд чи помітно послабить своє панування в цьому році. Трагічні й водночас героїчні події Євромайдану крім іншого заклали в масову свідомість українців настрій на боротьбу, гордість за свою країну й жагу перемагати. Особливо наочно це відобразилося у новому патріотично-мілітарному стилі української молоді та й не оминуло колекцій іменитих українських дизайнерів.

 


Окуляри з камуфляжем Ksenia Schnaider з колекції осінь-зима 2014


Мода, війна й імідж переможця

 

Варто зазначити, що в світовій модній індустрії відомі дизайнери й масмаркет-бренди вдаються до мілітарі чи не щосезону. Це один з найупізнаваніших і найдієвіших модних трендів: універсальність й практичність речей у мілітарному стилі щоразу знаходять своїх прихильників. Проте українська мода до зими 2014 року не відзначалася великим інтересом до цього напряму. Хоч певні його елементи нерідко з’являлися в колекціях наших дизайнерів, слугуючи легким урізноманітненням для панівних геометричних, авангардних, екзальтованих, ефемерних образів, які так полюбляють українські модельєри. Та після подій Майдану й у контексті розгортання АТО військовий камуфляж і різні елементи амуніції доволі швидко стали центральними й бажаними елементами гардеробу багатьох українців.



Образи з колекцій українських дизайнерів:
Sasha Kanevski, Anna K, Sasha Kanevski, Ksenia Schnaider

Побутує переконання, що стиль мілітарі сформувався в Європі після Першої світової, коли повоєнний побут примушував людей цінувати практичність військової форми на щодень. Проте, якби справа була лише у зручності й довговічності одностроїв, шинелі чи бушлату, то мода на них мала б вичерпатися вже  за кілька років після Другої світової. Натомість в кінці сорокових років минулого століття стиль мілітарі остаточно утвердився в США, куди іммігрувала велика мода з розбомбленого Старого світу. Вбрання строгого крою з грубого сукна туго оперезане ременями з чітко окресленими широкими плечима полюбили навіть голлівудські зірки. Військова форма вже не була вимогою обставин, натомість сприймалася як символ сили, впевненості, героїзму, перемоги й незалежності. Тому й не дивно, що мілітарі стає особливо актуальним і масовим, коли люди відчувають потребу вказати на свою силу, відстояти свої права і гідність.

Революційний шарм

Вже на самому початку 2014 року Євромайдан спродукував чимало впізнаваних колоритних образів і новітніх містких символів свободи і непереможності. Найрізноманітніші види камуфляжу, помаранчеві каски і шоломи для сноубордингу, балаклави, арафатки і респіратори, бронежилети, щити і їхні найвигадливіші саморобні замінники - все це вже навесні стало помітною частиною вуличної моди. Надзвичайною популярністю почали користуватися будь-які види одягу з камуфляжним малюнком чи зображенням тризуба, а футболка чи світшот з дотепним патріотичним принтом стали справжнім must have сезону як серед модних гіків так і людей, які до того не надто переймалися стилем.


Одяг з принтами Фолк мода
і Нюкрейн

На Українському тижні моди в березні 2014 року найвідоміші українські дизайнери представили свої колекції осінь-зима 2014-15, і в них не обійшлося без революційного духу.

Так, наприклад, Євромайдан вніс суттєві корективи у фірмову жіночність бренда Poustovit. Показ нової колекції Лілії Пустовіт демонстрував відхід від притаманної раніше її речам безтурботності, силуети стали грубішими, традиційні легкі сукні доповнилися масивними жилетами, що нагадували бронежилети. У кольоровій гаммі домінували темні, димовосірі відтінки й хакі. Палаючі шини знайшли своє відображення у нашийних підвісках.


Цей символ революції гідності став концептуальним і для колекції дизайнерського дуету LAKE (Каменська-Кононова). Помережені відбитками протекторів шин oversize пальта LAKE справляють безумовно сильне враження. Також в колекції були представлені натхненні  суворими революційними умовами м’які сумки-подушки і жилети-фуфайки.


Період початку протестних рухів у Києві в листопаді 2013 року став натхненням для капсульної колекції Маши Реви з місткою назвою "Воля, яку дизайнерка запустила в колаборації з київським молодіжним брендом спортивного одягу Syndicate.


Хаотичні малюнки на світшотах, за задумом Реви, символізують процес побудови нової країни і громадянського суспільства. 

Польова романтика АТО

Коли вектор боротьби змістився з внутрішньодержавного на зовнішній, мілітарі в повній мірі стало естетичною домінантою в українській моді. Дух непокори поступився центральним місцем національній гордості й військовій звитязі.


Varenyky
Fashion

Камуфляж української армії й деякі інші упізнавані елементи амуніції стають менстримом нарівні з синьо-жовтим прапором і тризубом. Модні принти поповнюються найрізноманітнішими символами України від колосся пшениці до імітації традиційних вишиваних квітів. Варто лише згадати про неймовірний сплеск моди на вишиванки й вінки влітку 2014 року.


Одяг з принтами Н
юкрейн и Clan P

Наразі вже можна говорити, що затягнутий конфлікт на сході країни диктує моду на воєнний аскетизм і максимальну простоту. "В країні війна.." - чують українці чи не щодня і готуються до найгіршого. Тож нові весняні колекції українських дизайнерів мінімалістичні, стримані, але свіжі і сповнені надій.

Мода за мир

В березні 2014 року міжнародний український тиждень моди Kiev Fashion Days пройшов під слоганом #FASHIONFORPEACE - мода за мир, а на початку осені його організатори ініціювали однойменний благодійний модний флешмоб для збору коштів на допомогу бійцям АТО.


Капсульна колекція
Ksenia Schnaider

Kiev Fashion Days традиційно збирає найталановитіших з молодих українських дизайнерів, допомагаючи їм вийти на світовий модний ринок. В останніх своїх колекціях більшість з них протиставила жахам і жорстокості війни наголошену чистоту й невинність, відверту дитячість образів.

Тільки зареєстровані користувачі можуть залишати коментарі.