Головна статті
Смолоскип України №7(96), липень 2003
Сторінка 2
Сторінка 3
Сторінка 4
Сторінка 5
Сторінка 6
Сторінка 7
Сторінка 8
Сторінка 9
Всі сторінки


До 350-ої річниці Переяславської Ради" />

До 350-ої річниці Переяславської Ради

Наукове товариство «Гуманітарна Колегія», МБФ «Смолоскип»

Відбудеться молодіжна науково-практична конференція і семінар у Києві 6–7 листопада 2003 року

Інтеграційна модель для України: історичний досвід і перспектива

Теми для обговорення:

1. Феномен Переяславської Ради і його наслідки для України.

2. Постмодерн і доля національних культур.

3. Інформаційні виклики сучасності.

4. Новий кордон об’єднаної Європи і майбутнє України.

Матеріали будуть опубліковані в спеціальному випуску альманаху «Молода нація».

Для участі в конференції і семінарі необхідно надіслати тези виступу (2-4 стор.)
на адресу «Смолоскипа»: а/с 25, Київ-1, 01001,
або електронною поштою: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів, Вам потрібно включити JavaScript для перегляду .

Заявки приймаються до 15 жовтня 2003 року. Про точне місце і час проведення
конференції і семінару буде повідомлено додатково.


ПІДГОТОВКА X СЕМІНАРУ ТВОРЧОЇ МОЛОДІ" />

ПІДГОТОВКА X СЕМІНАРУ ТВОРЧОЇ МОЛОДІ

в Ірпені
До всіх, хто з нами

Шановні друзі, МБФ «Смолоскип» і оргкомітет Всеукраїнського семінару творчої молоді «Ірпінь» мають честь повідомити, що розпочинається вже зараз підготовка до X-го ювілейного Ірпеня, що відбудеться навесні наступного року.

І вже сьогодні ми повідомляємо Вам, що готові вислухати всі Ваші пропозиції, зауваження та рекомендації щодо орієнтовного русла проведення ювілейного семінару.

Промайнуло не так багато часу від перипетій останньої нашої зустрічі і саме це може стати для Вас гарним стимулом і поштовхом, аби за свіжими слідами, пам’ятаючи всі радощі, гаразди, а, можливо і «проколи», внести власні корективи щодо перспектив організації наступного семінару.

Ми охоче розглянемо всі Ваші письмові пропозиції, які просимо чітко і ґрунтовно оформити в друкованому варіанті і надіслати за нашою адресою. На основі так званого тендера ми відбиратимемо найкращі зразки пропозицій проектів і, відповідно, автора буде запрошено до Києва для усного обґрунтування власних позицій.

Оргкомітет іде на такий крок не через те, що вже ліньки відсиджуватися і креативно розмірковувати, що б таке понавипридумувати якнайцікавіше, а, швидше, тут йдеться про двосторонній діалог між Вами і нами, як це і було обіцяно ще на «Ірпені-2003». Лишень враховуючи Ваші інтереси і наші можливості, ми будемо мати змогу прийти до спільного знаменника з максимально ефективними наслідками.

Гадаю, Ви підтримаєте нас в намірах провести Х «Ірпінь-2004» так, аби нам зробили «зауваження» президенти сусідніх країн!?

На вересень планується в Києві перша нарада оргкомітету.

Голова оргкомітету Андрій Раднюк 

Всі пропозиції (загальна тема семінару, теми круглих столів, програми вечірніх зустрічей і про все інше) надсилайте на e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів, Вам потрібно включити JavaScript для перегляду
або на адресу: «Смолоскип», а/с 25, Київ-1, 01001.


Літературний конкурс видавництва «Смолоскип»" />

Літературний конкурс видавництва «Смолоскип»

інформація для учасників конкурсу

З 1993 року видавництво «Смолоскип» проводить конкурс для українських літераторів віком від 16 до 30 років.

На конкурс приймаються не публіковані твори, написані українською мовою в жанрах поезії, прози, драматургії, твори для дітей, дослідження з проблем тоталітарного суспільства, ідеології, політології.

Твори приймаються на розгляд журі до 31 грудня кожного року. Підсумки конкурсу підводяться раз на рік, у травні наступного року.

В окремих номінаціях журі визначає лауреатів – І премії (1000 грн.), II премії (500 грн.), Ill премії (250 грн.) і IV премії (150 грн.).

Твори лауреатів І і II премій видавництво зобов’язується опублікувати окремими книжками. Видавництво публікує твори лауреатів III і IV премій та кращі ненагороджені твори, надіслані на конкурс, в антологіях і збірниках.

Журі не розглядає твори лауреатів І і II премій видавництва «Смолоскип» попередніх років, а також твори, які:

1. Носять антиукраїнський характер;
2. Мають антирелігійне, шовіністичне або антисемітське спрямування;
3. Порнографічні твори, а також твори, в яких вживається ненормативна лексика.

Твори надсилати на конкурс в одному примірнику в друкованому вигляді. Обсяг поетичної збірки не менше 80 сторінок, обсяг прози і дослідження – не менше 100 сторінок.

Разом з творами на конкурс надсилати коротку автобіографію, фотографію і точну адресу. 

·         Художня література:

Олександр Ірванець,

Наталка Білоцерківець,

Сергій Яковенко

·         Дослідження й есеїстика:

Олег Проценко,

Максим Розумний,

Ігор Гирич

·         Видавництво «Смолоскип»:

Осип Зінкевич (голова)

Видавництво «Смолоскип»:
а/с 25, м. Київ-1, 01001, тел. і факс: (044) 265-97-50
E-Mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів, Вам потрібно включити JavaScript для перегляду ; http: www.smoloskyp.kiev.ua

 

Молодіжний конкурс на науково-популярне дослідження триває

ЩО ПРИНЕСЛА ПЕРЕЯСЛАВСЬКА РАДА УКРАЇНІ?
(політика, економіка, релігія, розвиток української мови й культури)

Використайте відзначення Переяславської Ради та об’єктивно і правдиво висвітліть наслідки цієї події для України в останніх 350 роках.

У конкурсі може взяти участь молодь віком до 30 років з України і країн українського поселення. Кожна праця має бути написана українською мовою, об’ємом від 50 до 150 сторінок.

Перша нагорода – 2 500 грн., друга – 1 250 грн., третя – 800 грн., четверта – 500 грн.

Всі нагороджені праці будуть видані окремою книжкою у видавництві «Смолоскип» до 350-ої річниці Переяславської Ради.

Спонсорами нагород є Оксана і Ярослав Соколики.

Роботи на конкурс (у друкованому вигляді) надсилати до 1 жовтня 2003 року
на адресу: «Смолоскип» (Переяслав), а/с № 25, Київ-1, 01001.


Максим РОЗУМНИЙ. Історія і мистецтво: що красиво, а що корисно?" />

Максим РОЗУМНИЙ. Історія і мистецтво: що красиво, а що корисно?

Культурна регіоналізація України – процес природний і закономірний. Прикметою нашого часу є те, що він проходить паралельно з іншим, формально несумісним з ним процесом централізації. Київ вбирає в себе всі види українських ресурсів, а найперше – людські. За останні два роки ціни на житло в столиці піднялися більше, як удвічі. Люди привозять з собою гроші, знання, амбіції, і досить швидко прощаються з цими своїми набутками попереднього періоду існування, в якому були духовні пошуки, болісне самоусвідомлення, успіхи, надії. Натомість люди отримують досвід і лотерейний квиток для участі у черговому розиграші, яким несть числа в столичному коловороті справ, проектів та ін.

Найпарадоксальніше, що справжні регіонал-патріоти народжуються в Києві. Себто, народжуються вони деінде, а ідеологічну базу під свою нелюбов до Центру починають плекати вже після зіткнення з байдужою і механістичною Цивілізацією Шансу. Клани, земляцтва та інші форми регіонального самоусвідомлення і самоорганізації розквітають буйним цвітом саме на столичному асфальті. І згадується мила сторона, і виразнішою стає її культурна фізіономія, і набуває значущості й перспективи те, що зовсім недавно гнітило своєю провінційною беспросвітністю.

Про все це думалося по дорозі в Чернігів, а потім і в Суми, де й відбулися останні молодіжні конференції весняно-літнього сезону 2003 року. Вже п’ятий рік проводять їх спільно Наукове товариство «Гуманітрна Колегія» та МБФ «Смолоскип», і після кожного «об’їзду територій» доводиться констатувати втрати: був цікавий аспірант, і вже десь не чути, а динамічне мистецьке угруповання десь розгубило своїх членів, свої амбіції й далекосяжні плани.

Північний схід досить довго лишався осторонь магістральних шляхів молодіжної комунікації. Близькі географічно до Києва й знамениті своїми вихідцями Чернігів і Суми нордично тримали паузу, яка, здається, вже почала затягуватися. Кінець травня і початок червня – не найкращий час для наукових симпозіумів, але для дружніх зустрічей, обміну думками, нових перспективних знайомств, можливо, й оптимальний. Так виникли й теми зібрань – історичний досвід українського самовизначення й доля молодих обдарувань на рідному культурному ґрунті (більш точні назви конференцій див. далі).

Камерною атмосферою, відважним зануренням у саму суть поставлених проблем ці конференції були, безперечно, подібними. А ще їх робив спорідненими склад учасників – молодь студентського віку.

А от зміст розмови й характер висновків був діаметрально протилежним. У Чернігові розмова молодих істориків якось сама собою перейшла на питання про причини й уроки минулих поразок національно-визвольних змагань, а ключовою дилемою стало: варто чи не варто коритися загарбникам з тактичних міркувань? Юначий максималізм вимагав радикальності, професорська розважливість просила аргументів. А розсудить, як завжди, історія.

У Сумах найменша спроба внести елементи політичної тенденційності чи просто суспільної заангажованості в розмову про творчість молодих митців наштовхувалася на рішучі протести місцевих культурних авторитетів. Натомість декларувалася відданість ідеалам творчого самовираження, особистісного і фахового самовдосконалення, а практичний бік питання зводився до коштів на нові видання і фестивалі. А це, як відомо, в наш час вирішити під силу тільки тому, хто освоїв новітні піар-технології.

Ось такими постали перед нами історичний Чернігів і мистецькі Суми, де, до речі, у ті ж дні успішно пройшов відбірковий тур чергового Фестивалю поезії «Молоде вино».

Поїздки підтвердили ще одну, давно помічену закономірність: інтелектуальні й творчі середовища виникають навколо зацікавлених і активних особистостей, а ті, в свою чергу, розвиваються і розквітають тільки там, де є авторитет, однодумці, спілкування. Ці слова цілком підставово можуть бути адресовані як визнання зусиль організаторів конференцій – Наталії Слобожаніній та Сергію П’ятаченку, а також їхнім талановитим вихованцям з історичного факультету Чернігівського державного педагогічного університету ім.Т.Шевченка та мистецького об’єднання «Орфей» (м. Суми), відповідно.

Висновок: справжнє інтелектуальне й мистецьке життя вирує в регіонах. У Києві ми бачимо лише його, не завжди довершені результати. Тож, любителів процесу знов-таки запрошуємо: зголошуйтеся, надсилайте тези і поїхали з нами!

План конференцій на вересень-грудень буде вміщено у наступному числі «Смолоскипу», а також на сайті «Гуманітарної Колегії». Його нова адреса: varianty.8k.com.


Молодіжні програми «Смолоскипа» і Гуманітарної Колегії " />

Молодіжні програми «Смолоскипа» і Гуманітарної Колегії

3–4 квітня 2003 р. (Миколаїв):
«Міф у політиці й культурі»

1. Лебединцева Наталія (МДГУ ім П. Могили, Миколаїв) – «Образ жінки-войовниці поезії О.Галети та М Кіяновської».

2. Розумний Максим (Інститут журналістики, Київ) – «Феномен Блоку Віктора Ющенка «Наша Україна»».

3. Руденко Марина (НаУКМА, Київ) – «Парламентаризм у світлі світової традиції».

4. Холод Віталій (НаУКМА, Київ) – «Етнічна інтолерантність в Україні: міф чи реальність».

5. Золотарьов Євген (ХДПУ, Харків) – «Міф про перспективи співпраці України з ЄС».

6. Кремінь Тарас (МДГУ ім П. Могили, Миколаїв) – «Проблема історіософського міфу в українській ліриці 1960–1980 pp.».

7. Морозова Діана (МДГУ ім П. Могили, Миколаїв) – «Своєрідність трансформації євангельського сюжету в оповіданні В. Домонтовича «Апостоли»».

8. Монахова Тетяна (МДГУ ім П. Могили, Миколаїв) – «Диглосія: соціолінгвістичні міфи».

9. Розумна Оксана (НАУ, Київ) – «Релігійні атрибути сучасної суспільної свідомості».

10. Роїк Ганна (МДГУ ім П. Могили, Миколаїв) – «Софія Київська як міфологема духовності».

11. Палагнюк Юліана (МДГУ ім П. Могили, Миколаїв) – «Вплив телебачення на свідомість виборців».

12. Свідерська Христина (МФ НУКМ, Миколаїв) – «Міф у політиці й політика міфу».

13. Золотарьова Олена (менеджер, Харків) – «Українські політики та економічні спекуляції».

14. Кохан Ярослав (інститут філософії, Київ) – «Політичні казки про пострадянську дійсність».

15. Мельників Ростислав (ХДПУ, Харків) – «Володимир Свідзінський: контекст для легенди».

16. Цибенко Роксана (ЛНУ, Львів) – «Міфологема Одіссеї в європейській літературі: актуальність і значущість».

17. Поліщук Надія (ЛНУ, Львів) – «Опозиція «свій»/«чужий»: конструювання архаїчної моделі світу в тексті О. Кобилянської».

18. Сологуб Богдан (РДПУ, Рівне) – «Сакральна рецепція світу в поезії «Молодої Музи»».

19. Кузнецова Ірина (МДГУ ім П. Могили, Миколаїв) – «Рецепції дохристиянської міфології у творчості Яра Славутича».

20. Остапчук Тетяна (МДГУ ім П. Могили, Миколаїв) – «Американська мрія в літературній традиції США».

14–15 квітня 2003 р.
(Кам’янець-Подільський):
«Маргінальна культура у пострадянському суспільстві»

1. Андрусяк Іван (журналіст, Київ) – «Декілька критичних завваг навздогін літпроцесії».

2. Розумний Максим (Інститут журналістики, Київ) – «Лірика і проза дев’яностих».

3. Демчук Олег (Міський ліцей, Кам’янець-Подільський) – «Концепція центру і периферії в літературному і позалітературному просторі».

4. Бурдега Тетяна (Міський ліцей, Кам’янець-Под.) – «Поняття чоловічої та жіночої літератури».

5. Панченко Анна (Міський ліцей, Кам’янець-Под.) – «Структура вітчизняної літератури на межі тисячоліть».

6. Дерикоз Ольга (Міський ліцей, Кам’янець-Под.) – «Центр і периферія в літературному процесі».

7. Раднюк Андрій (НаУКМА, Київ) – «Сучасна література – пошук, або Від Дороша до Кожелянка».

8. Свирида Оксана (Міський ліцей, Кам’янець-Под.) – «Периферійне буття – периферійне мислення: гендерний аналіз».

9. Шептицька Світлана (Міський ліцей, Кам’янець-Под.) – «Форма і формація у площині “тамтешніх” і “тутешніх” цінностей».

10. Купінська Анна (Міський ліцей, Кам’янець-Под.) – «Основна концепція центрально-периферійних воєн у літературному процесі ХХ ст.».

11. Будзей Олег (Міський ліцей, Кам’янець-Под.) – «Полікарп Свідер як
дослідник питань літературного процесу».

12. Раднюк Юлія (Міський ліцей, Кам’янець-Под.) – «Бермудський трикутник чи літературний процес?».

13. Мельникова Тетяна (журналіст, Хмельницький) – «Поетичний цех Чернівців у контексті “літературних земляцтв”».

22–23 травня 2003 р. (Чернігів):
«Пріоритети розвитку України: історичний досвід і перспективи»

1. Петриченко Катерина (КНУ ім.Т.Шевченка, Київ) – «Другий зимовий похід Ю.Тютюнника в Україну».

2. Розумний Максим (Інститут журналістики, Київ) – «Третя державницька модель».

3. Розумна Оксана (НАУ, Київ) – «Аскетичний ідеал в українській проповіді».

4. Холод Віталій (НаУКМА, Київ) – «Ксенофобія в Україні: історичні міф та
реалії».

5. Щербаченко Володимир (ЛДПУ, Луганськ) – «Концепція “прав людини” в національних пріоритетах розвитку України».

6. Пущенко Павло (ЧДПУ, Чернігів) – «Самостійницька ідея 1917 р. на прикладі виступу полуботківців».

7. Надточей Володимир (ЧДПУ, Чернігів) – «Українсько-турецькі відносини ХХ ст.: від перших контактів до цілеспрямованого співробітництва».

8. Пилипенко Володимир (ЧДПУ, Чернігів) – «Повстання 1624-1629 рр. у Криму та участь у ньому запорожців».

9. Сапон Михайло (ЧДПУ, Чернігів) – «Перспективи розвитку української нації».

10. Дубина Володимир (ЧДПУ, Чернігів) – «Україна в процесі глобалізації».

11. Позній Сергій (ЧДПУ, Чернігів) – «Україна крізь призму світової спільності».

5–6 червня 2003 р. (Суми):
«Національна культура і проблеми молодіжної творчості»

1. Лазуткін Дмитро (Політехнічний ін-т, Київ) – «Біполярність сприйняття лірики «дев’яностників» поетами молодшого покоління».

2. Розумний Максим (Інститут журналістики, Київ) – «Лірика дев’яностих».

3. Барановська Ірина (Інститут журналістики, Київ) – «Сучасна жіноча періодика».

4. Булавка Євген (журналіст, Київ) – «Українська культурна перспектива».

5. П’ятаченко Сергій (СДПУ, Суми) – «Регіональний аспект творчості».

6. Бобиренко Віктор (СДПУ, Суми) – «Менталітет та українська ідея».

7. Бурковська Юлія (СДПУ, Суми) –«Творча молодь: проблеми самореалізації».


МОЛОДІЖНИЙ ЛІТЕРАТУРНИЙ СЕМІНАР «ВСЕУКРЛІТО»" />

МОЛОДІЖНИЙ ЛІТЕРАТУРНИЙ СЕМІНАР «ВСЕУКРЛІТО»

Оргкомітет оголошує про проведення в Харкові в жовтні 2003 року семінару, присвяченого проблемам сучасної української літератури, за підтримки МБФ «Смолоскип».

Метою семінару є консолідація творчої молоді, що активно творить сучасний літпроцес на місцях і проводить роботу з організації місцевих культурних осередків, мистецьких акцій, друкування і поширення молодої української літератури. Перед всіма нами стоїть завдання до розв’язання актуальних питань стосовно майбутніх шляхів розвитку сучасної української літератури, і на семінарі ми разом спробуємо знайти визначення і окреслити перспективи.

Маючи певний досвід участі і проведення молодіжних літературних конференцій і семінарів, цього разу хотілося б попередити можливі негації, і тому наголошуємо на тому, що сподіваємося на серйозне ставлення майбутніх учасників до обраних тем і проблем. Аби спільними зусиллями бодай намітити шляхи до вирішення наміченої проблематики, ми розраховуємо на високий рівень теоретичної підготовки учасників і їхню здатність до аналітичного і самостійного мислення, щоб наш діалектичний полілог відбувся з максимальною ефективністю. Задля цього пропонуємо трохи відійти від традиційної форми проведення подібних імпрез і зосередитись саме на діалозі, а не на стандартній схемі доповідь-відповідь, що одначе не усуває необхідності підготовки доповідей на подані теми круглих столів, але ми пропонуємо
доповіді подавати більш тезисно, і як уже зазначали, зосередитись саме на обговоренні.

До того ж планом семінару передбачаються літературно-музичні акції, на яких учасники зможуть репрезентувати свою творчість.

З цього випливає, що ми хочемо зібрати як практиків – молодих поетів і письменників, – так і теоретиків, тим самим спробувавши налагодити контакт між літературою і критикою.

Робочі теми круглих столів:

1. Без постмодерну

Те, що твориться зараз наймолодшими в нашій літературі, постмодерном називають хіба за інерцією, та й тому ще, що іншого визначення поки що не придумали. Багато хто це зараз розуміє, але разом з тим багато хто говорить, що визначати повинні не ми, а хтось колись потім якось наріче ці явища. Дозволимо собі з останніми не погодитись, бо нашого визначення потребує як власне сам постмодерн, так і те, що має заступити його. Зараз усі відчувають назріваючий процес пошуку нових ідей, причому попередні набутки не відкидаються. На сьогодні ми пропонуємо усім нам просто розібратися в тій ситуації, яку маємо на теперішній момент, і, можливо, спробувати для себе визначити, якою буде чи якою має бути майбутня українська література, творена поколінням (хтось таки назвав) «двотисячників».

2. Спроба аналізу

Знову ж таки не секрет, що критика, та навіть і не критика, а скоріше літературна аналітика, переживає зараз не найкращі часи. По-перше, змістилася її роль у літературному процесі з одної з центральних позицій на маргінес, і вона не здатна в такому вигляді рухати літературу, бути своєрідними шорами для неї, щоб не дозволяти замикатися їй у самолюбуванні і застоюватись на одному місці. По-друге, у нас просто немає хорошої школи критики, і поки що далі цитування всіма улюбленого Фройда і Гадамера чи рецензування на кшталт школярських відгуків не іде. Ми не сподіваємося одним семінаром змінити існуючий стан речей але думаємо, що, можливо, нам усім вдасться збурити потрібну аналітичну хвилю.

Тож на цей круглий стіл пропонуємо бажаючим зробити аналіз літературних явищ – від аналізу одного вірша – до літератури як явища. Як бачите – досить широке поле для діяльності.

3. Періоди і періодика

Чи не в більшості випадків література починається там, де починається друковане слово, а одним з оптимальних варіантів поширення творів є періодика. Її вигляд і наповнення безпосередньо залежить від історичної доби, будь то поважні, державою фінансовані видання або нелегальні чи молодіжні самвидавчі буклетики, огляд яких ми і пропонуємо зробити. І наразі було би дуже добре, аби з кожного міста був огляд самвидавчої чи іншої періодики.

Зголошуватися за адресою:
Дерюга Тетяна ( Ця електронна адреса захищена від спам-ботів, Вам потрібно включити JavaScript для перегляду )



Переможці конкурсу: «Мовний простір сучасної України»" />

Переможці конкурсу: «Мовний простір сучасної України»

Переможці VIII наукового студентського конкурсу
Товариства української мови Київського університету ім. Т. Шевченка
і видавництва «Смолоскип» на тему
«Мовний простір сучасної України»

Наталя Іванова (1-е місце) – студентка 4-го курсу факультету гуманітарних наук Національного університету «Києво-Могилянська академія». Тема: «Мовна ситуація в українському віртуальному просторі».

Наталя Брагінець (2-е місце) – студентка 3-го курсу факультету гуманітарних наук Національного університету «Києво-Могилянська академія». Тема: «Правописна дискусія як виразник сучасної мовної ситуації в Україні».

Надія Драган (3-є місце) – студентка 3-го курсу факультету іноземних мов та журналістики Гуманітарного університету «Запорізький інститут державного і муніципального управління». Тема: «Людина у мовному просторі».

Анна Скорофатова (3-є місце) – студентка 3-го курсу факультету української фіолології Луганського державного педагогічного університету ім. Т. Шевченка. Тема: «Стилістика терміна в сучасній українській поезії».

Мар’яна Цеголко (3-є місце) – студентка 1-го курсу Інституту комп’ютерних наук та інформаційних технологій Національного університету «Львівська політехніка». Тема: «Мовний простір у засобах масової інформації».

Олександр Циценко (3-є місце) – студент 3-го курсу економічного факультету Кіровоградського державного технічного університету. Тема: «Українська мова вчора, сьогодні, завтра».


Нові видання „Смолоскипу”" />

Нові видання „Смолоскипу”

Листування В. Липинського /
Редактори Я. Пеленський, Р. Залуцький, Х. Пеленська та ін. – Т. 1. К.: Смолоскип, 2003. – 960 с. – («Архів»).

Нещодавно Східноєвропейський дослідний інститут ім. В. К. Липинського (США) видав у в-ві «Смолоскип» видало довгоочікуваний в колах науковців том повного зібрання творів одного з найбільших українських політичних мислителів XX ст., ідеолога українського консерватизму і засновника державницької школи історіографії Вячеслава Липинського. Це перший том
епістолярної спадщини Вячеслава Казимировича, до якого увійшло листування до різних кореспондентів (всього 559 листів).

Книга – майже на 1000 сторінок, своєрідна біблія липинськознавства, крім текстів листів до О. Барвінського, В. Габсбурга, Б. Грінченка,
М. Грушевського, В. Доманицького, Д. Донцова, Д. Дорошенка,
С. Єфремова, А. Жука (усього 64 кореспонденти), у книзі уміщено чотири передмови, в яких зроблена спроба аналізу джерельної бази друкованих листів, археографічний вступ, а також коментар, на який припадає близько 200 сторінок тексту. Листи дають новий раніше маловідомий матеріал щодо думок В. Липинського про ключові проблеми національно-визвольного руху в Україні на початку ХХ століття, проблеми державотворення та суспільно-політичного життя.

У пошуку театру. Антологія молодої драматургії. К.: Смолоскип, 2003. – 546 с.

До другої драматургічної антології «У пошуку театру» увійшли 16 п’єс як молодих авторів, так і тих, що мають чималий літературний доробок. Серед відібраних на конкурсі є такі п’єси, які вже мали сценічне втілення, і такі, що лише чекають на нього.

Антологія не складає єдиної мистецької течії. Вона презентує розмаїття пошуків молодих українських драматургів. Стилістичний і жанровий діапазон запропонованих творів доволі широкий – від історичної трагедії до студентського капусника, від соціальної комедії до драми абсурду, від п’єси-притчі до дитячої казки. Молоді драматурги шукають новий театр і пропонують власні вектори пошуку...

Українське дошкілля: Збірка для читання і розповідання дітям старшого і молодшого шкільного віку /
Упоряд. Н. і О. Зінкевичі; Передм. А. Погрібного. К.: Смолоскип, 2003. – 558 с. Друге видання.

Дане видання належить до виховної літератури для дітей дошкільного і молодшого шкільного віку. Воно розраховане на вихователів дитячих садків, вчителів, студентів педагогічних навчальних закладів та батьків. Основна увага в збірці звертається на релігійні й національні свята українського народу. Тут широко представлені твори про українську історію, подані біографічні портрети найяскравіших українських політичних діячів, мислителів і письменників. Рекомендуються твори для заучування дітьми, читання та розповідання їм дорослими у викладі, адаптованому до вікових особливостей дитячого сприймання.

Збірку рекомендовано Міністерством освіти і науки України як збірка для читання і розповідання дітям старшого дошкільного і молодшого шкільного віку.

Тільки зареєстровані користувачі можуть залишати коментарі.